ناسا توانست تصویر یک پشک را از فاصله بیش از 30 میلیون کیلومتری توسط کمره لیزری ثبت کند

ناسا توانست تصویر یک پشک را از فاصله بیش از 30 میلیون کیلومتری توسط کمره لیزری ثبت کند

سازمان فضایی «ناسا» اعلام کرد که یک ویدیوی با کیفیت بالا را با استفاده از لیزر، از فاصله ۳۰.۵ میلیون کیلومتری به زمین ارسال کرده است. به نقل از «سی‌بی‌اس نیوز»، این ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای به‌عنوان آزمایشی برای «ارتباطات اپتیکال اعماق فضا»‌ی ناسا به زمین ارسال شده است. ناسا امیدوار است که روزی ویدیوهایی با

سازمان فضایی «ناسا» اعلام کرد که یک ویدیوی با کیفیت بالا را با استفاده از لیزر، از فاصله ۳۰.۵ میلیون کیلومتری به زمین ارسال کرده است.

به نقل از «سی‌بی‌اس نیوز»، این ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای به‌عنوان آزمایشی برای «ارتباطات اپتیکال اعماق فضا»‌ی ناسا به زمین ارسال شده است.

ناسا امیدوار است که روزی ویدیوهایی با پهنای بسیار باند بالا و سایر داده‌ها را از اعماق فضا ارسال کند و بتواند امکان ماموریت‌های انسانی آینده را فراتر از مدار زمین فراهم سازد.

تصویر ارسال شده مربوط به یک پشک به اسم «تترز» است که در حال دنبال کردن نقطه قرمز لیزر است. این بهبود توانایی در ارتباطات فضایی می‌تواند به ماموریت اعزام فضانورد به سیاره «مریخ» نیز کمک کند.

بیل کلیپستاین، مدیر فنی این پروژه در «لابراتوار نیروی محرکه جت (JPL)» گفت که یکی از هدف‌های این اقدام نشان دادن توانایی انتقال ویدیوی باند گسترده در طول مسافت میلیون‌ها کیلومتر است.

طبق اعلام ناسا، این رکورد فاصله انتقال ویدیو حدود ۸۰ برابر فاصله زمین تا ماه است و تنها ۱۰۱ ثانیه طول کشیده تا لیزر به زمین برسد.

Sultani Admin
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos